Merk- en communicatiestrategie

Door het inzicht in je merk, werk je met meer vertrouwen en focus aan je communicatie. Je roept het juiste beeld op, bij de juiste mensen via de juiste weg. Ze voelen zich aangesproken. Resultaat? Nieuwe klanten. De juiste klanten.

Waarom
starten
met een
strategie?

Erkend dienstverlener voor de

KMO-Portefeuille

01

Nieuwe en juiste
klanten aantrekken

02

Consistente communicatie
wekt vertrouwen

03

Met meer focus
werken aan branded
content

04

Je bereikt je klanten via
de juiste weg

Wat mag je
verwachten?

  • Korte workshops en onderzoek. We begrijpen jou, jouw doelstellingen, kruipen in de huid van je klant en stemmen jullie communicatie hierop af.
  • We starten vanuit jouw situatie en werken een traject op maat uit.
  • Van strategie naar creatie. We zijn denkers en doeners. We zorgen ervoor dat de strategie niet in de kast blijft liggen.
  • Richtlijnen en oefeningen. Zo wordt jouw communicatie concreet in no-time.

De diensten

We doen enkel strategie voor projecten waar we 100% van
overtuigd zijn dat we meerwaarde bieden.


01

Onderzoek

We stellen de juiste vragen aan je klanten, gebruikers of andere stakeholders. Tijdens deze interviews, onderzoeksworkshops en design thinking jams krijgen we heel wat inzicht. We luisteren vooral waarom ze bepaalde beslissingen nemen en standpunten innemen. We faciliteren en helpen je deze inzichten om te zetten naar vernieuwende oplossingen voor je uitdaging.

GEBRUIKERSINTERVIEWS / STAKEHOLDERSWORKSHOP / DESIGN THINKING JAMS / PERSONA MAPPING / CUSTOMER JOURNEY / VALUE PROPOSITION

02

Merkstrategie

Een goede merkstrategie laat zien waarvoor je staat en wat uniek is aan je organisatie. Hoe gedraagt, schrijft en ziet jouw merk er uit. Naast je merkidentiteit verhelderen we de mogelijkheden van jouw merkarchitectuur en hoe jouw merken zich onderling gedragen. Zo creëer je een consistent en helder verhaal.

MERKWAARDEN / BRAND CHARACTER / TONE OF VOICE / BRAND GUIDE / BRAND ARCHITECTURE 

03

Communicatiestrategie- en plan

We luisteren naar je probleem en stellen je doelstelling scherp. Stel, je positionering kan sterker of je positionering zit wel juist op papier maar de perceptie is er niet? Of je trekt onvoldoende nieuwe werknemers aan. Afhankelijk van de strategie stellen we een communicatieplan voor, waarin verschillende kanalen en boodschappen aan bod komen.

PERSONA MAPPING / VALUE PROPOSITION / CUSTOMER JOURNEY / COMMUNICATIESTRATEGIE / COMMUNICATIEPLAN /

04

User experience

User experience gaat om het bevorderen van een optimale gebruikerservaring van je website. Zo krijg je klanten die graag terugkomen. We formuleren quick wins zodat je meteen impact kan creëren. We stellen nieuwe oplossingen voor, testen bij het doelpubliek en zorgen voor een intuïtief gebruik van jouw website.

FUNCTIONELE ANALYSE VAN JE SITE / CUSTOMER JOURNEY / USER EXPERIENCE OPTIMALISATIE / TESTING