Over Dearbrand,

Dear Brand,

Nice to meet you!

Alhoewel ik vooral interesse heb in jouw verhaal, vertel ik even kort over mezelf en DearBrand. Ik studeerde Marketing aan Hogeschool Gent en Art Direction aan Sint-Lucas Gent, en ging hierna aan de slag als Art Director bij reclamebureau BBDO, waar ik o.a. werkte voor WWF, VOLVO, Bellewaerde en KBC. Nadien richtte ik DearBrand op, waarmee ik me als creatief strateeg vooral richt op organisaties met een flinke portie maatschappelijk engagement. Ondernemers kloppen bij me aan voor hun merk- en communicatiestrategie, Brand Design en UX Design.

Ik hoor het je denken. En dat alles, alleen? Ja. En nee. Samen met andere senior freelance experten in communicatie realiseer ik je project. Klein of groot. We onderzoeken, schrijven onderbouwd strategisch advies, creëren wat we adviseren en ondersteunen op afstand of ter plaatse jouw communicatieteam.

Mijn drive? Werken voor ondernemers die een positieve maatschappelijke impact hebben en een verschil maken in de levenskwaliteit van mensen. Die impact die ik indirect kan maken op een grote groep mensen, maakt mijn werk zinvol. Interesse? Laten we samenwerken.

Naast mijn werk voor DearBrand, doceer ik merkstrategie en creatieve campagnes in de opleiding communicatie aan de Arteveldehogeschool.

 

Lid van Massis, creatief collectief.
Kom langs in ons kantoor in het hartje van Gent.

Why you'll love it!

01

Betrokkenheid
“Commitment is an act, not a word” Sartre

Op het moment dat ik van start ga engageer ik me, ten volle. Dit kan ik waarmaken omdat ik enkel projecten aanneem waar ik 100% van overtuigd ben dat ik een meerwaarde kan bieden. Ik voel me verantwoordelijk voor het resultaat. Mijn betrokkenheid is groot. Bij élke opdracht. Logisch niet? Ik luister veel en vraag door omdat ik wil begrijpen waarmee ik echt kan helpen. Je zou bijna vergeten dat ik een externe collega ben.

02

Vrijheid

Mijn creatieve vrijheid maar ook die van jou om er jouw eigen project van te maken. Door te beslissen welke rol je wil in het project. Een flexibel team, een flexibele werkwijze of ruimte om het aan te pakken zoals we het zelf best zien.

03

Co-create
“A single leaf working alone provides no shade” Page

We steken de koppen bij elkaar en vinden oplossingen die verder gaan dan één visie of invalshoek. Ik deel mijn kennis, vaardigheden en ervaringen met jou, mijn netwerk om tot een beter resultaat te komen. Human design thinking past helemaal in mijn filosofie om iedere betrokkene, en zeker jouw eindklant te begrijpen, wanneer ik oplossingen aanbreng. Al onze inzichten groeien samen uit tot een merk dat werkt. Jouw merk.

Deze principes neem ik ter harte

Breng je merk dichter bij de mensen

Zoek naar raakpunten met je ideale klanten. Creëer vanuit het perspectief van de klant. Leer ze echt kennen, zo worden ze echte fans.

Bouw voort op de waarheid

Zorg dat je merk staat voor wat je doet en wie je bent en wees consistent. Alleen zo bouw je vertrouwen op.

KISSS

Keep it straightforward,
simple and sexy

Geef je merk een menselijk karakter

Dear Brand, humanize your brand. Verbeeld je dat je merk menselijke kwaliteiten heeft. Klanten zullen zich sneller verbonden voelen.

Creëer met inzicht en intuïtie

Combineer intuïtie met intelligentie wanneer je jouw verhaal vertelt

In gesprek met Els Verzele

Wat brengt het beste in je naar boven?
Mensen helpen hun doelen realiseren, vooruit helpen en ideeën uitwisselen met gelijkgestemden. Geen status quo voor mij.

Wat vind je belangrijk in het leven?
De dingen kunnen doen waar je nood aan hebt, kunnen kiezen, loskomen van maatschappelijke verwachtingen en afweren van valse behoeften.

Wat zijn je sterkste punten?
Mijn achtergrond in marketing en werk als ontwerper zorgt ervoor dat ik een creatief strateeg ben, een generalist eigenlijk. Ik heb een bredere kijk op communicatie en tegelijk zie ik details waar de meeste mensen naast kijken. Er wordt ook wel eens gezegd dat ik goed kan luisteren.

Wat is je grootste angst?
Er niet toe doen.

Wie is je ideale klant?
Mensen die op dezelfde golflengte zitten. Het belangrijkste is dat de klant, net als ik, hun merk in een groter kader zien en de meerwaarde zien van strategie. Als de maatschappelijke impact van het project dan ook nog es aanwezig is, dan is het helemaal perfect.

Waarmee zou je nooit stoppen, ook al was het illegaal?
Dansen.