Palmki

Merkstrategie, Branding

  • branding
  • merkstrategie

Palmki

Els, wil je voor onze nieuwe biometrische identificatietool een naam bedenken? En graag ook een logo en huisstijl. Ja, dan wil ik daar absoluut graag bij helpen.

De tool
Broodje kopen op school, scan je handpalm en je hebt betaald. Snel even je hotelkamer binnenwippen, geen sleutel of kaart meer nodig.

De oplossing
Naamcreatie: Palmki.
Brand Personality: happy, carefree, simplicity, full of energy
Brand Physique: logo refers to emoticons, on-of button, yellow
De gele cirkel en eenvoudige vorm van de hand in het logo verwijzen naar de emoticonstijl. De beelden verwijzen naar citylife, cosmopolitan, technology, early adopters.
Self-image of the persona: I embrace technology, I make quick decisions, I love new experiences

Rebranding Balance HR

Branding, UX design, webdesign

  • branding
  • ux-design
  • webdesign

Rebranding Balance HR

De vraag
Bouwen aan een nieuwe uitstraling, de merkpositionering van Balance HR op punt stellen, een functionele analyse van de website en een bijhorend design ontwerpen. Daar mocht ik voor tekenen. En dat deed ik maar al te graag. Met de missie ‘Better work for all’ kan het niet anders dat er match is tussen DearBrand en Balance HR.

Het antwoord
Ik start altijd met de basics. Waar staan jullie voor, wat maakt jullie bijzonder… Samenwerkend, vooruitstrevend, hartelijk en betrouwbaar omschrijven het brand character. Van hieruit transformeerde de nieuwe visuele identiteit naar een samenspel van contrasten. Zachte tinten zand en muntgroen tegenover fel turkoois groen en diepblauw. Uitgesproken typografie in combinatie met gemakkelijk leesbare corporate fonts. Naast de afgeronde vlakken zijn ook de handgetekende iconen terugkerende grafische elementen. Het is altijd de bedoeling geweest om het merk een heel toegankelijke en creatieve uitstraling te geven, onderscheidend van andere organisaties in human resources.

IDEA Consult

Branding, printdesign, webdesign

  • branding
  • webdesign

IDEA Consult

De vraag
Idea Consult is een Brussels consulting- en onderzoeksbureau. Experts actief in 6 domeinen waaronder competitiviteit en innovatie, regionale en stedelijke ontwikkeling en groene economie, helpen u vooruit met onafhankelijk, bruikbaar en wetenschappelijk onderbouwd advies. De branding van Idea Consult matchte niet langer met hun visie, ambities en expertises.

Het antwoord
We stelden de naam in vraag en ik organiseerde de workshop ‘een baseline, de visie van uw merk’ met het managementteam en later met alle werknemers. De nieuwe brand identity kreeg een krachtige frisse look gedomineerd door 3 driehoeken symbool voor de partners, IDEA experts en client organisations van de IDEA community.

Cokido

Project Management, naamcreatie, branding, webdesign

  • branding
  • webdesign

Cokido

De vraag
De Stuyverij lanceert een nieuw initiatief om meer balans te vinden tussen kwalitatieve vrije tijd en werk, tussen rust en uitdagingen. Het bijspelen start met een aantal bekenden uit de school, wijk, vereniging of met collega’s van het werk. Bijspelen, dat is buitenschoolse kinderopvang met beurtrollen organiseren samen met andere ouders, familie, buren en vrienden. “Bijspelen is een nieuw concept en we zijn ons bewust van de uitdaging om dit verhaal op een heldere manier over te brengen.”

Het antwoord
Het uitgebreide team van Cokido had al veel ideeën. Mijn rol was om alle informatie te kanaliseren, knopen door te hakken en taken te verdelen. Anderzijds hadden we nog wat werk aan de branding. Het startte met een brainstorm rond de naam en het uitwerken van het finaal logo en grafische elementen. Ik begeleidde het team van grafici, copywriters, ontwikkelaar… en zorgde voor de structuur van de website zodat het ook voor de bezoeker duidelijk werd.

TEAM: Els Verzele, Niels Kind, Pauline Delaere, Evelien Demeulenaere, Wouter Vanhoutte, Lieven Doise, Eefje Cottenier, Frank Verzele

“Els zette het team op het juiste spoor en bracht klaarheid en duidelijke keuzes over hoe we nu best verder gingen met ons merk. Cokido is een sociaal innovatieproject en net daarom waren wij overtuigd om Els, met haar betrokkenheid en vakkennis, erbij te halen. ”
Eefje Cottenier, sociaal ondernemer

Het Stuyfhuis Kortrijk

Branding, webdesign

  • branding
  • webdesign

Het Stuyfhuis Kortrijk

De vraag
Het Stuyfhuis Kortrijk staat voor een eerlijke, tolerante en betekenisvolle leefwereld vol-doening voor iedereen! Een broedplek voor jong en oud waar ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling. Het Stuyfhuis staat voor inspiratie, verbinding en versterking voor elkaar en het hele lokale netwerk. De uitdaging bestond erin dit concept te vatten in een creatieve, inspirerende branding en website. Bijkomend was de vraag om de toegankelijke en experimentele sfeer die je voelt in het Stuyfhuis ook te laten doorvoelen in de site.

Het antwoord
Het logo, van de hand van naam illustratrice, stuyft letterlijk. De combinatie van typografie, kleuren, kleine lijntekeningetjes en de gebreide footer zorgen voor de geheel unieke stijl van het Stuyfhuis. Het ademt creativiteit en laagdrempeligheid. Ik kreeg wel eens het compliment dat de website net zoals de ruimte is. Gezellig en inspirerend, je krijgt meteen zin om van alles te doen.

“Els kon heel snel en scherp bevatten wat ons verhaal is, wat we willen uitstralen. Ook in de complexe wereld van sociale innovatie, waar we een pioniersrol in nemen. Innovaties vragen veel uitleg, toch mits onze website werd dit overbodig. Nog steeds krijg ik commentaar dat de website heel erg aanspreekt en mooi is. Ik heb het gevoel, dat voor websites, deze website betrekkelijk tijdloos en generatieloos mag omschreven worden. ”
Eefje Cottenier, sociaal ondernemer

MiLa, kampen voor kids

Branding, webdesign, printdesign

  • branding
  • print
  • webdesign

MiLa, kampen voor kids

De vraag
Compagnie MiLa vzw organiseert kunstzinnige kampen op meer dan 25 locaties in Vlaanderen. Zingen, dansen, acteren, jongleren of musiceren, bij MiLa kan het allemaal. De fun spat er af en dat wou creatief directeur, Lonis Mouhoubi, ook zien in de communicatie.

Het antwoord
We maakten een stijl waar je instant blij van wordt. Het felle kleurgebruik met lichte kwinkslag naar het circus, de speelse icoontjes, illustraties van Koen Aelterman en foto’s van Lauranne Cleenwerck springen in het oog en geven je goesting om je helemaal uit te leven. De stijl zet MiLa op de kaart.

TEAM: Els Verzele, Koen Aelterman, Lauranne Cleenwerck

“Wij werken reeds enkele jaren samen met Els. Els werkt efficiënt, gericht en luistert naar wat wij als bedrijf graag willen. Daarnaast denkt Els ook graag actief met ons mee en slaagt ze erin om telkens met prachtige & doelgerichte ontwerpen en concepten voor de dag te komen. Wij waarderen haar eerlijke en persoonlijke aanpak ten zeerste!”
Lonis Mouhoubi, creatief directeur

ISEC, safety training

Merkstrategie, branding, webdesign

  • branding
  • merkstrategie
  • webdesign

ISEC, safety training

De vraag
ISEC wil haar positie verder verstevigen en de interne cultuur versterken. Een duidelijke merkstrategie en vernieuwde corporate identity speelt daarbij een sleutelrol.

Het antwoord
Ik organiseerde een aantal workshops waarin ik op zoek gingen naar de gedeelde waarden van het management en de werknemers. Door de 2 belangrijkste brand archetypes en het brand character in kaart te brengen, kwam er inzicht in de persoonlijkheid van het merk en het self-image van de doelgroep. De organisatiecultuur is prestatiegericht en vereist toewijding. De nieuwe huisstijl beantwoordt meer aan de dynamiek en focus die je voelt bij ISEC. Het brandbook dient als inspiratie en begeleiding voor het HR-team om de waarden verder te doen leven in de bedrijfscultuur.

www.isec-online.be

“ Els luisterde écht naar het management en het team tijdens de workshops merkstrategie. De merkbelofte vertaalde zich in een sterke visuele branding en website. Meer dan ooit staan de neuzen in dezelfde richting en zijn we trots op ons merk.” Dirk Schelkens, CEO ISEC

Copandi vastgoed

Branding, naamcreatie, printdesign

  • branding
  • naamcreatie
  • print

Copandi vastgoed

De vraag
Duncan Van Reck & Wim Verhaegen zien de vastgoedsector anders. De eigenaar van een pand zien ze als hun partner. En dat zijn geen loze woorden. In hun aanbod laten ze de eigenaar beslissen in welke mate ze willen meewerken aan de verkoop van hun huis. Wim zocht een passende naam en stijl dat aansluit bij zijn visie.

Het resultaat
Uit de lijst namen die we voorstelden kwam Copandi naar voor als winnaar uit de shortlist. Het logo verenigt 2 huisjes, wat symbool staat voor hun relatie met de klant. De huisstijl straalt zowel hun ervaring, ambitie als vernieuwing uit.

Team: Els Verzele, Katrijn Michiels

“Leuke, frisse stijl! Die heeft zeker bijgedragen tot ons succes. Bedankt Els”
Wim Verhaegen, zaakvoerder Copandi Vastgoed

TOK, I love my chick

Branding, naamcreatie, packaging, printdesign, beurs

  • branding
  • naamcreatie
  • packaging
  • print

TOK, I love my chick

Are you TOKKING to me? YES! TOK krijgt vorm en ik ben trots. Natural Granen klopte bij me aan voor een naamcreatie en branding voor een nieuw merk dat duurzame accessoires voor de kip op de markt brengt. In samenwerking met de Brand Managers van Natural Granen creëerde ik de volledige branding voor TOK corporate en haar submerken TOK Happy, TOK Daily en TOK Pro. De labels, verpakkingen, beursstand en folders werden in een latere fase ontwikkeld, klaar voor de lancering in de AVEVE-winkels.

Het corporate merk TOK heeft best veel humor. Het start met de korte krachtige naam: TOK. Op elke doos of label kakkelen de kippen en kuikens erop los. Toffe copy en een beetje storytelling geeft deze branding a little eggstra.

De Stuyverij

Branding en webdesign

  • branding
  • webdesign

De Stuyverij

De vraag
De Stuyverij schept bij bedrijven, sociale organisaties en overheden de omstandigheden die nodig zijn om intern ondernemerschap te stimuleren. Consultants en onderzoek experten faciliteren co-werklabs, co-creatiesessies en projecten. Daarnaast begeleiden ze ondernemers in een persoonlijk groeitraject. Hun doel? Meer balans creëren in het leven, in de organisaties waar we actief zijn en in de samenleving.

Voor ons is het belangrijk dat onze branding en website onze eigenheid en onze waarden uitstraalt. Meteen moet je aanvoelen wie wij zijn, wat onze stijl is en wat je van ons mag verwachten.

Het antwoord
De experten bij de Stuyverij hebben een eigen stijl en aanpak. We bleven voor hun nieuwe branding ver weg van de corporate sfeer. We gaven vorm aan een warme, toegankelijke experimentele stijl. Denk oker, zilver, zwartgroen en duifblauw in combinatie met speels handgetekende iconen van de hand van Tine Willemyns. De uitgesproken typografie accentueert de vastbeslotenheid waarmee ze elk project tot een goed einde willen brengen en zorgt voor de juiste balans in de vormgeving.

TEAM: Els Verzele, Tine Willemyns