Nu CKG De Schommel het eensgezind is over hun merkidentiteit starten ze met zekerheid aan communicatie

  • merkstrategie

Nu CKG De Schommel het eensgezind is over hun merkidentiteit starten ze met zekerheid aan communicatie

Briefing

Hoe een begeleider, de projectleider, twee stafmedewerkers, twee directeurs en voorzitter van Raad van Bestuur het eens werden over welke richting het zou uitgaan met de uitstraling van CKG De Schommel.

CKG De Schommel vzw, centrum voor kinderzorg en gezinsondersteuning, ondersteunt ouders die vragen hebben bij de opvoeding van hun kinderen. Vertrekkende vanuit een diepgeworteld maatschappelijk engagement, de wil om samen te werken aan een betere wereld, helpen ze ouders en kinderen uit de middenklasse en kansengroepen terug in hun kracht te zetten. Een nobel doel waar ik maar al te graag mijn steentje aan wou bijdragen.

Mijn aanpak

In opdracht van Linguineo begeleidde ik de workshop co-creatie. Iedereen had een mening over hoe de waarden, vooropgesteld in de beleidsnota, er het best zouden uitzien. Voor de start van de workshop kregen alle deelnemers een voorbereidende oefening over waarden. Doel van deze oefening was om te zien of deze waarden nog relevant en levendig zijn en hoe belangrijk ze zijn in verhouding tot elkaar. Hierdoor kwam een interessante discussie op gang en kwamen een aantal meningsverschillen naar boven. Met deze discussie in het achterhoofd gingen op zoek naar de brand personality en tone-of-voice. Hoe zou je ideale tone-of-voice omschrijven als je de waarden en doelgroep kent? Op zich al een uitdaging maar het werd nog interessanter toen we hier ook een visuele oefening aan koppelden. Ik faciliteerde de workshop met de online tool Miro. Iedereen kreeg de kans om visuele moodboards te maken, te stemmen en hierover te discussiëren. Conclusies en belangrijkste take-aways verwerkte ik in een adviesrapport, wat meteen ook de creatieve brief was voor designers en copywriters.

Miro co-creatie workshop visuele boards
Adviesrapport merkidentiteit CKG De Schommel