Het Vlaams patiëntenplatform straalt nu uit waar ze voor staat

  • creatie-huisstijl

Het Vlaams patiëntenplatform straalt nu uit waar ze voor staat

Briefing

Het Vlaams patiëntenplatform, ook wel VPP bouwt samen met haar leden, meer dan 115 patiëntenverenigingen, aan een betere levenskwaliteit voor mensen met een chronische aandoening en hun omgeving.

VPP staat bekend om op een respectvolle, constructieve, solidaire manier te communiceren met het oog op empowerment. Dat vond het patiëntenplatform niet meer terug in haar huisstijl. Een diepgaande vernieuwing van haar branding was essentieel.

Mijn aanpak

De ontwikkeling van een logo, baseline, huisstijl met richtlijnen voor grafische assets, stijl voor fotografie, omschrijving van de kleuren en fonts zijn het startschot van een eigentijds merk.

Het merk is benaderbaar, straalt één en al warmte uit en is optimistisch. Met de baseline ‘samen sterker’ zegt men rechttoe rechtaan waarvoor het merk staat.