- logo
- naamcreatie
- webdesign
Supply Chain Initiative, eerlijke handelspraktijken in de voedselketen
Vraag
The Supply Chain Initiative is een initiatief gelanceerd door Europese verenigingen met als doel de eerlijke handelspraktijken in de voedselketen te bevorderen. Onder meer ERRT, FoodDrinkEurope en EuroCommerce… zette zijn schouders onder dit project. Om dit nieuwe initiatief leven in te blazen deed de raad van bestuur beroep op Els voor een naamcreatie, huisstijl, print-en webdesign.
Resultaat
Het logo, waarin de driehoek het initiatief symboliseert en de cirkels de handelsketen, was meteen het startschot voor de nieuwe huisstijl en website.
Eén van de belangrijkste uitdagingen van de website was de grote hoeveelheid aan content structureren op een logische manier. De 3 prominente blokken WHO, WHY en JOIN US op de homepage brachten meteen veel duidelijkheid. De andere pagina’s hebben een structuur gericht op het comfortabel lezen van langere teksten.
Bedrijven, producenten en boeren, waaronder Ahold-Delhaize, the friendly farmer, Nestlé… registreerden zich alvast op www.supplychaininitiative.eu.