“Maak werk van échte participatie.” Campagne voor het Netwerk tegen Armoede

  • art-direction
  • campagne
  • print
  • tv

“Maak werk van échte participatie.” Campagne voor het Netwerk tegen Armoede

Op 17 oktober, de Werelddag van Verzet tegen Armoede, gaan alle leden van de 58 verenigingen van het Netwerk tegen Armoede de straat op. “Maak ruimte voor echte participatie!”

Ergens deel van uitmaken, jezelf kunnen zijn, jezelf ontwikkelen en ontdekken, jezelf ontspannen zijn noden van iedereen. Vaak bestaat nog de idee dat mensen in armoede ‘maar moeten aannemen wat ze kunnen krijgen’. Maar keuzevrijheid is juist een belangrijk onderdeel van volwaardige maatschappelijke participatie.

Ook deze campagne was er ééntje van co-creatie. Een principe dat ik sterk inzet in mijn werk. Co-creatie kan een hefboom zijn naar beter werk op voorwaarde dat de expertises van de betrokkenen gerespecteerd worden.

Waarom organisaties en bedrijven kiezen om met me samen te werken heeft te maken met onze gemeenschappelijke kijk op hoe we tot resultaten komen. Een tweerichtingsverkeer, respect voor meningen en expertises. Een resultaat waar iedereen zich in kan vinden.

Veel dank aan het team om samen voor het Netwerk de tv-spot, print media, digitale banners te maken.

Art Direction - tv-spot - Nieuw Gent - making off
Graphic Design

Making of beeld voor print media

MiLa, kampen voor kids

Branding, webdesign, printdesign

  • branding
  • print
  • webdesign

MiLa, kampen voor kids

De vraag
Compagnie MiLa vzw organiseert kunstzinnige kampen op meer dan 25 locaties in Vlaanderen. Zingen, dansen, acteren, jongleren of musiceren, bij MiLa kan het allemaal. De fun spat er af en dat wou creatief directeur, Lonis Mouhoubi, ook zien in de communicatie.

Het antwoord
We maakten een stijl waar je instant blij van wordt. Het felle kleurgebruik met lichte kwinkslag naar het circus, de speelse icoontjes, illustraties van Koen Aelterman en foto’s van Lauranne Cleenwerck springen in het oog en geven je goesting om je helemaal uit te leven. De stijl zet MiLa op de kaart.

TEAM: Els Verzele, Koen Aelterman, Lauranne Cleenwerck

“Wij werken reeds enkele jaren samen met Els. Els werkt efficiënt, gericht en luistert naar wat wij als bedrijf graag willen. Daarnaast denkt Els ook graag actief met ons mee en slaagt ze erin om telkens met prachtige & doelgerichte ontwerpen en concepten voor de dag te komen. Wij waarderen haar eerlijke en persoonlijke aanpak ten zeerste!”
Lonis Mouhoubi, creatief directeur

Copandi vastgoed

Branding, naamcreatie, printdesign

  • branding
  • naamcreatie
  • print

Copandi vastgoed

De vraag
Duncan Van Reck & Wim Verhaegen zien de vastgoedsector anders. De eigenaar van een pand zien ze als hun partner. En dat zijn geen loze woorden. In hun aanbod laten ze de eigenaar beslissen in welke mate ze willen meewerken aan de verkoop van hun huis. Wim zocht een passende naam en stijl dat aansluit bij zijn visie.

Het resultaat
Uit de lijst namen die we voorstelden kwam Copandi naar voor als winnaar uit de shortlist. Het logo verenigt 2 huisjes, wat symbool staat voor hun relatie met de klant. De huisstijl straalt zowel hun ervaring, ambitie als vernieuwing uit.

Team: Els Verzele, Katrijn Michiels

“Leuke, frisse stijl! Die heeft zeker bijgedragen tot ons succes. Bedankt Els”
Wim Verhaegen, zaakvoerder Copandi Vastgoed

TOK, I love my chick

Branding, naamcreatie, packaging, printdesign, beurs

  • branding
  • naamcreatie
  • packaging
  • print

TOK, I love my chick

Are you TOKKING to me? YES! TOK krijgt vorm en ik ben trots. Natural Granen klopte bij me aan voor een naamcreatie en branding voor een nieuw merk dat duurzame accessoires voor de kip op de markt brengt. In samenwerking met de Brand Managers van Natural Granen creëerde ik de volledige branding voor TOK corporate en haar submerken TOK Happy, TOK Daily en TOK Pro. De labels, verpakkingen, beursstand en folders werden in een latere fase ontwikkeld, klaar voor de lancering in de AVEVE-winkels.

Het corporate merk TOK heeft best veel humor. Het start met de korte krachtige naam: TOK. Op elke doos of label kakkelen de kippen en kuikens erop los. Toffe copy en een beetje storytelling geeft deze branding a little eggstra.

Beauty & Nails Instituut

Branding, printdesign, packaging

  • branding
  • packaging
  • print

Beauty & Nails Instituut

Schoonheidsspecialiste Astrid Parewijck opent haar zaak in Knokke en wil uitpakken met een nieuwe stijl waar de dames van Knokke zich thuis kunnen voelen.

De klassevolle strakke stijl spreekt aan. De fijne diagonaal in het logo, de scarlett rode tinten en Grace Kelly als symbool voor vrouwelijkheid weerspiegelen, de beleving bij Beauty & Nails. Bij ons bent u de ster.

“We zijn erg blij met de verfijnde vrouwelijke stijl. Els voelde perfect aan wat we wilden uitstralen. ”
Astrid Parewijck, zaakvoerder Beauty&Nails Knokke